תהליך היישום וההטמעה
היישום:
תהליך היישום הינו התהליך בו מתאימים את המערכת לצרכי הלקוח בהתאם לשלב האפיון.
תוכנות פריוריטי וזום לעסקים הינן תוכנות "פלסטלינה" אשר ניתן כאמור להתאימם לצרכי הלקוח. בשלב היישום אנו מעצבים את המסכים השימושיים ללקוח כגון הורדת שדות לא שימושיים ללקוח, שינוי שמות השדות ועוד. אבל לא רק המסכים בפריוריטי ובזום מותאמים ללקוח גם הדוחות השונים. דוחות קיימים ודוחות חדשים אשר מוקמים באמצעות מחולל הדוחות של פריוריטי.
היישום בפריוריטי ובזום לעסקים כולל כמובן גם פתיחת כל המשתמשים, הגדות אינדקס של הנהלת חשבונות, כל הגדרות תשתיות הכספים כמו בניית מאזן בוחן, הגדרות מע"מ, ניכוי במקור ועוד. כמו כן מוגדרות ההרשאות של כל המשתמשים השונים בהתאם לדרישות הארגון. ההרשאות נקבעות מרמת המסכים המותרים לצפייה ולשימוש ועד לרמת השדות בתוך המסכים.
שלב היישום בפריוריטי ובזום לעסקים נעשה בשיתוף מלא של המשתמשים השונים אשר מעלים את צרכיהם במהלך התהליך ומחדדים נושאים חשובים.
אחד היתרונות הגדולים של הפריוריטי או הזום לעסקים שהיא ניתנת לשינוי גם לאחר היישום הראשוני.
בשלב היישום אנו מבצעים גם פיתוח אם נדרש בפריוריטי.
הטמעה:
הטמעת התוכנה בארגון היא אחד השלבים הארוכים והמשמעותיים ביותר. זה השלב בו המשתמשים המיועדים לומדים לעבוד על הפריוריטי והזום בהתאם להתאמות שנבנו בשלב היישום.
ההטמעה כוללת הדרכות על הממשק למשתמש, והדרכות על התהליכים שנקבעו באפיון והוגדרו ביישום. זמן ההדרכות על הפריוריטי והזום לעסקים הוא שלב בו אנו מכיילים את המערכת לצרכי המשתמשים באופן פרטני ומדויק יותר.
כל משתמש מקבל את התפריט על פי תפקידיו ואחריותו ולומד את התכנים הרלוונטיים.
תהליך ההטמעה כולל תרגול עצמי בסביבת הדגמה מיוחדת הנבנית עבור הארגון ומהווה את השלד המרכזי של התהליך.
בסוף תהליך ההטמעה ולאחר תרגולים עצמיים רבים, כאשר אנו מרגישים יחדיו כי המשתמשים מוכנים לעבודה ניתן לעבור לשלב הסופי של "העלייה לאוויר"